Växthus-mys

Jag läste i min bok, Handbok för köksträdgården av Lena Israelsson, att ordentligt avhärdade kålplantor tåler lätt frost, så jag behöver nog inte så nya. Däremot sådde jag kålrabbi och brytbönor för senare utplantering. I går sådde jag solrosor.

I dag blev det lite mys i växthuset, jag har omskolat de sista tomaterna och tagit sticklingar av den nya citronen, eftersom den ändå behövde toppas.

Squashplantorna växer så det knakar! Det är en underbar grönsak att odla, den är så tacksam och ger mycket squash hela sommaren. Vi använder mycket av den i maten; i wok, på grillen, i omelett och i pajer.



Jag tror att jag ska behålla 3 av plantorna själv, resten försöker jag sälja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0