6 mm

I går kväll och i natt har vi fått 6 mm regn! Det behövdes och det har rensat upp i luften, nu doftar allting så gott!

Tack, Universum, för regnet!

Nu kommer ogräset att sätta mer fart! Det blir väl en del att rensa de närmaste dagarna. Att rensa ogräs tycker jag är ren meditation, att ligga på knä i köksträdgården och "luka" är helt underbar sysselsättning. Men numera är det lite svårare att genomföra p.g.a. fibromyalgi och artros. Jag får nog ändra lite på min metod att få bort ogräset, en metod som är effetktivt mot ogräset och ändå kan ge mig samma meditationskänsla! I växthuset går det lättare att odla och jag är så tacksam att jag har det! Jag odlar i krukor och det finns inget ogräs att rensa. När jag pysslar där inne får jag den här må-bra-känslan! Att bara sitta där inne och läsa en bok eller tidning är också underbart! 

Tack, Universum, för växthuset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0