Min odling 2011

I köksträdgården ska jag odla:

gul lök, röd lök, purjolök, vitlök

morot, rödbeta, fänkål, rotselleri

röd och grön romansallat, spenat, portlak, salladskål

sockerärter, spritärter, brytbönor, bondbönor, ev bruna bönor

vitkål, rödkål, blomkål, grönkål, kålrabbi

squash, frilandstomat Oregon Spring, västeråsgurka

jordgubbar, hallon, vinbär, physalis, pepino

persika, Ingrid Marie, Viktoriaplommon och en gul sort

sparris

dill, gräslök, persilja, timjan, rosmarin, libsticka, citronmeliss 


I växthuset ska jag odla:

först förkultiverar jag så mycket jag kan och sedan

tomater: Tigerella, Thumbling Tom, Dansk export

2 sorter paprika, chili ormpeppar

gul melon, malabarspenat, basilika

passionsfrukt, citron, fikon (som kanske flyttar ut i trädgården i juni)


Intill husväggen kommer jag att odla slanggurka under plast,
efersom det alltid blir spinn på dem i växthuset.


Det blir drygt 50 sorter! Kan det verkligen få plats?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0