Paprika

Jag odlar ganska många paprikor, eftersom vi äter mycket av den grönsaken. När jag köper paprika övrig tid på året, köper jag alltid den KRAV-märkta. De konventionellt odlade paprikorna besprutas så himla mycket och därför är det tacksamt att odla själv. Jag odlar en vanlig paprika som har tjocka väggar, den tar ganska lång tid på sig att bli färdig. Så odlar jag en avlång, i år blev det en ny sort eftersom jag glömde spara frön från spetspaprikan i fjol.

Här är en bild på en planta med 8-10 avlånga frukter:



Paprikan i närbild:




Och här en bild på den vanliga paprikan med en frukt som har börjat att mogna:



Dessa paprikorna blir stora.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0