Skörd

I går skördade jag första omgången spritärter. Det blev ca ½ liter.
De förvälldes 1 minut, fick svalna och sedan in i frysen.

Var annan dag skördar jag lite sockerärter och lite mer brytbönor och dessa
äts upp genast till dagens middag. Det är ju så gott!

Blomkålen blev inte så bra, den ser konstig ut och lite gulnad.
Jag ska prova en annan sort nästa år.

Vit- och rödkål ser bra ut, har börjat bilda huvuden.

Lök skördar jag nu vid behov. Jag frösådde all lök i år, förr var det sättlök.
Vitlök sätter jag förstås klyftor och den börjar bli färdig. Jag har skördat 4 st.




Kommentarer
Postat av: Emma

Först tyckte jag det liknade krusbär, inte lika gott med ärter att kalasa på vid tvn kanske.

2011-07-08 @ 22:28:45
URL: http://akeroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0