Min plats på jorden

Jag älskar min köksträdgård! Jag behöver aldrig vara sysslolös, det finns alltid något att pyssla med. Och jag mår bra av att bara se hur allt växer och frodas. Jag mår bra av att så några frön och sedan vårda plantorna och se dem växa, för att slutligen få lön för mödan när jag kan skörda! Att bara gå ut och plocka till sig av grönsakerna och tillreda middagen, det gör att jag känner mig rik. Visst är det lite trist jobb med ogräset, men samtidigt är det mitt sätt att meditera på.

Jag gillar även resten av trädgården, att ha en egen plats i Universum! Blommorna är så underbara att titta på, för att inte tala om doften från en del av dem. Jag går flera rundor i veckan, går mina rundor i trädgården och bara njuter!

Tack, Universum, för trädgården!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0