Förberett jordtillverkning

I dag har jag förberett en del av bädden framför växthuset för att göra ny jord. Jag har tagit bort täckning, ogräs och vitlöken är skördad, så på lördag ska jag gräva ett dike där Bokashin ska tömmas. Det ska gå att så där 2 veckor efteråt och då ska jag så salladskål och pak choi. Det ska bli spännande att se hur det blir.

Så småningom ska jag göra likadant längs hela växthuset, men det växer en squash där nu, så det blir senare. Det är den varmaste bädden i köksträdgården och det går lätt att sätta upp odlingsväv också där. Det kan behövas för att hålla kvar värmen i höst. Jag tror jag ska ha sallat också där.

I dag har jag skördat lite av varje: några rödbetor, några morötter, lite brytbönor, några frilandstomater, västeråsgurkor, en bunta lök, de sista vitlökarna och några ampeltomater.

Nu säger kroppen ifrån att jag behöver vila, så det blir inget mer arbete i dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0