Vildfåglar

Vildfåglarna äter mycket jordnötter och solrosfrön. Bara i höst har det gått åt minst 20 kg!

Jag tror att jag ska börja blanda i lite vete, korn och havre av hönsens foder.

Jag vill gärna ha småfåglarna här i trädgården och om man matar dem under vintern,
så är det större chans att de håller sig mycket här under resten av året också. Vi har ett par holkar uppsatta och det brukar vara inneboende där på våren. Under sommaren äter de ju en del skadeinsekter och det är bra.

Så jag får nog ta en runda in på Granngården för att köpa mer mat till dem.

Hönsen äter gärna jordnötter också, de kommer springande när jag ska fylla på vildfåglarnas matbehållare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0