2011 års nya fröer

I dag har jag beställt fröerna inför nästa säsong:

Vintermorot, palsternacka, rödbeta, rotselleri

Romansallat, spritärter, gul lök, röd lök

Aubergine 'Black Beauty', tomat 'Tigerella', tomat 'Thumbling Tom'

Paprika och vattenmelon 'Sugar Baby'

Petunia (blandade färger)

Ska även köpa: tomat 'Dansk export', tomat 'Oregon Spring', majrova och brun kokböna.

Sedan tidigare har jag:

brytböna, vitkål, rödkål, blomkål, broccoli, kålrabbi, paprika, chili, spenat, salladskål, dill, persilja, portlak, slanggurka, västeråsgurka, squash, grönkål, kronärtskocka, purjolök, gul melon (kanske någon mer sort som jag glömt bort)

Dessutom odlar jag:

sparris, jordgubbar, hösthallon, vita, röda och svarta vinbär, plommon, äpple 'Ingrid Marie', persika, fikon, citron, passionsfrukt, physalis och pepino.

Jag ska försöka vänta med förkultiveringen till början av februari. Fast petunia, flitig lisa, chili och kanske någon mer, sår jag nog i januari. Det kliar redan i fingrarna!


Kommentarer
Postat av: Emma

Oj så mycket du ska odla lilla mamma :)

2010-12-31 @ 10:23:40
URL: http://akeroe.blogg.se/
Postat av: Anki

När jag räknar efter så blir det faktiskt ca 50 olika frukt och grönsaker! Det låter mer än det är och det är roligare än det låter!

2010-12-31 @ 16:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0