Självförsörjande

Jag har som mål att odla så mycket grönsaker att jag blir självförsörjande, åtminstone på sådana grönsaker som vi använder mest. Sådana grönsaker är: röd och gul lök, vitlök, purjolök, morötter,vitkål, rödkål, grönkål, fänkål, kålrabbi, tomater, squash/zucchini, västeråsgurkor, rödbetor, spenat, rotselleri, citron, fikon, dill, persilja, gräslök, rosmarin, timjan, dragon, libbsticka, portlak, sallat, bondbönor, brytbönor, jordgubbar, hallon, vinbär, äpplen, plommon och persikor.

Jag har inte löst problemet med förvaringen över vintern för en del av grönsakerna. Bondbönor, spenat, grönkål, tomater och bär fryser jag in. Morötter och kålsorterna måste jag hitta ett bra sätt att förvara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0