Krukväxter

En del av mina krukväxter har varit på sommarbete i trädgården sedan mitten av juli, men i dag tog jag in några av dem; 3 Phalaenopsis och 1 doftranka. Det har varit bara 10 grader ett par nätter nu, så jag tog in dem. 3 novemberkaktusar och 2 aloe får stå kvar ett tag till.

I växthuset har jag haft 8 Amaryllis i sommar, i dag tog jag upp dem ur krukan, skar av alla blad intill löken, sköljde av all jord från rötterna och kortade in rötterna till 7 cm längd. Nu får de ligga på tork till i morgon och då viras de in i tidningspapper och förvaras i papperspåse i svalen i 8 veckor. Då ska de planteras i ny jord och drivas till blomning i december. Vi får se hur det går... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0