Höstväder

I dag är det nästan höstväder, blåsigt och flera regnskurar har det kommit!

Köksträdgården har gett sitt bästa, men ännu finns det grönsaker att skörda: squash, purjolök, morötter, rotselleri, västeråsgurkor, portlak, tomater, paprika, chili och lite nysått som växer på: spenat, sallat och dill. Jag köpte en melonplanta och satte på friland i juni och där är 3 meloner på den och om höste blir varm, så kanske någon av dem hinner mogna.

Citronerna växer, liksom fikonen och om några veckor är vindruvorna nog mogna. Plommonskörden har börjat och vilken dag som helstblir det lite hösthallon.

Nästa månad ska växthuset tömmas och skuras rent. Ev. ska jag även röka det med svavelblomma för att få bort all ohyra. När allt är rent, ska jag bubbla en del av växthuset för övervintringen.


Kommentarer
Postat av: Emma

Visst är det mysigt att det går mot höst lilla mamma?! Jag har satt ut mina vårlökar i rabatten idag så de hinner rota sig innan frosten.

Så mysigt att läsa om dina odlingar =) Kram

2010-08-30 @ 11:53:17
URL: http://akeroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0